HANDEL FAJERWERKAMI SZKOLENIE 23.11.2024 – LINK – KLIKNIJ TUTAJ

Na szkoleniu zostaną omówione m.in. elementy ustawy, które są w praktyce kontrolowane przez służby np. Policję, czy straż pożarną – na podstawie wielu lat praktyki. Zdradzimy również wiele sekretów dotyczących handlu sezonowego fajerwerkami, które znacznie wpłyną na wyniki sprzedaży.

 

 

 

Zostanie sprzedawcą fajerwerków, nie jest trudne, ponieważ osoby wykonujące tę profesję nie muszą przechodzić wieloetapowych szkoleń czy występować o specjalne pozwolenia na handel. Jest to odpowiedzialne zajęcie, podczas wykonywania którego trzeba mieć oczy dookoła głowy. Tylko odpowiedzialne i bezpieczne prowadzenie stoiska z fajerwerkami pozwala na osiągnięcie biznesowego sukcesu. Jakiś czas temu wprowadzono pewne regulacje, dzięki którym prowadzenie punktu sprzedaży fajerwerków jest maksymalnie bezpiecznym przedsięwzięciem. Rozporządzanie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej definiuje BHP pracy w warunkach szczególnych, jakimi są produkcja, transport oraz obrót wyrobami pirotechnicznymi. Restrykcje zostały obwieszczone przez ministerstwo rozwoju 22 stycznia 2016 roku i precyzyjnie określają warunki pracy przy sprzedaży materiałów wybuchowych, w tym fajerwerków. Przygotowaliśmy listę restrykcji dotyczących handlu petardami.

Lista 10 prawnych restrykcji dotyczących handlu fajerwerkami:

  1. Każde stoisko, na którym prowadzona jest sprzedaż fajerwerków, musi być wyposażone w odpowiednią liczbę gaśnic min. pianowych. Absolutne minimum to dwie gaśnice o pojemności sześciu litrów. Kolejnym z obowiązkowych elementów wyposażenia punktu dystrybucji petard jest koc gaśniczy.
  2. Limit wyrobów pirotechnicznych składowanych w miejscu sprzedaży to 1000 kg brutto. Obostrzenia dotyczą wyrobów pirotechnicznych klasy P1, T1, 1, 2, 3 i dotyczą sprzedawców decydujących się na dystrybucję fajerwerków przez 21 i więcej dni. Sezonowi sprzedawcy petard, którzy chcą handlować przez mniej niż 21 dni, mogą posiadać na stoiku do 300 kg towaru.
  3. TOWAR PODAJE SPRZEDAWCA: to jedna z zasad bezpiecznej sprzedaży fajerwerków. Działalność musi być prowadzona na wyodrębnionych stoiskach. W handlu wyrobami pirotechnicznymi obowiązuje bezwzględny zakaz sprzedaży samoobsługowej. Nie dotyczy to specjalistycznych sklepów, gdzie stoiska z pirotechniką nie są wyodrębnioną częścią całości powierzchni handlowej.
  4. W przypadku, gdy sprzedaż petard prowadzona jest przez dłużej niż 90 dni w roku, na sprzedawcy spoczywa obowiązek przygotowania kart kwalifikacyjnych obiektów.
  5. Każdy sprzedawca fajerwerków powinien opracować i zawsze mieć przy sobie szczegółową instrukcję dotyczącą przechowywania wyrobów pirotechnicznych.
  6. Wyposażenie pomieszczeń, w których prowadzona jest sprzedaż wyrobów pirotechnicznych, powinno być wykonane z materiałów ognioodpornych, trudnopalnych. Jeśli chodzi o temperaturę panującą w miejscu sprzedaży, to za maksimum przyjmuje się 30 °C, na wysokości 1 m nad ziemią.
  7. Miejsce składowania wyrobów pirotechnicznych powinno zostać wyposażone w zabezpieczenia antykradzieżowe.
  8. Sprzedaż sztucznych ogni powinna być prowadzona w pomieszczeniach ze sprawną, wydajną wentylacją.
  9. Kluczem do bezpiecznego prowadzenia punktu z fajerwerkami jest odpowiednie zabezpieczenie towaru.
  10. Wyroby pirotechniczne można sprzedawać wyłącznie osobą pełnoletnim.

 

To tylko niektóre z wymagań stawianych sprzedawcom fajerwerków. Regulacji prawnych jest znacznie więcej. Osoba, która rozpoczyna działalność w branży pirotechnicznym i planuje sezonowy lub całoroczny handel fajerwerkami, może zniechęcić się liczbą przepisów i obostrzeń.

Każdy z naszych dystrybutorów otrzymuje fachową i profesjonalną pomoc. Wybierając hurtownię fajerwerków PyroTech, możesz liczyć na nasze doradztwo i pomoc prawną.